5 Ağustos 2012 Pazar
Kurumsal Web Sitesi Tasarımında Gereklilikler
Kurumsal web siteleri; firmaların, kurumların yaptığı işleri ve kendilerini anlatıp ifade ettikleri alanlardır.
Kurumsal site tasarımları için gereklilikler, aslında tasarım brifinginin özünü oluşturacak bilgileri içerir. Kurumsal bir web sitesi tasarlayacak tasarımcı, firmanın tüm kurumsal kimliğine hakim olmalıdır. Tasarımcılar firmanın kurumsal ve görsel kimliği hakkında maksimum bilgi ve malzemeye sahip olmalıdır. Bazı firmaların kendileri için oluşturdukları marka rehberleri (Brand Guideline) vardır. Bu rehberler içerisinde, markanın kendisini görsel olarak ifade eden her unsur detaylı ve kullanım örnekleri ile birlikte yer alır.
Eğer firmanın böyle bir rehberi varsa, tasarımcının işini kolaylaşacağı gibi, kurumsal bir kimlik oluşturmak için harcanacak ekstra zaman kaybı da önlenecektir.
Bu malzemelerin eşliğinde, firma ile ilgili fotoğraf, eğer tanıtılması isteniyorsa ürün fotoğrafları, kurum fotoğrafları ve metin içeriklere de ihtiyaç duyulacaktır.
Özellikle metin içerik örnekleri, tasarımcının yerleşimçalışmaları yaparken işine yarayacak unsurlardan biridir.
Bir birini tekrar eden sayfalarda her ne kadar dolgu metinler (Lorem Ipsum) kullanılsa da, orijinal sayfaların yerleşimini doğru ayarlamak için gerçekte sitede yer alacak metinlerin kullanılması daha faydalı olacaktır. Tüm bunların yanında brifingde belirtilen (Eğer isteniyorsa...) görsel stil bilgisi ile kurumsal bir siteyi hazırlamak üzere tüm gereksinimlerini karşılamışsınız
demektir.
Hasan Yalçın'ın Modern Webtasarımı isimli E-Kitabından alıntıdır.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder