16 Temmuz 2014 Çarşamba

Anahtar Kelime Nedir, Nasıl Kullanılır?


Eğer ki çok sayıda hayranı olan bir blog ya da çok tanınan bir web sitesi sahibi değilseniz arama motoru sonuçlarındaki performansınız web sitenizin trafiği ve dolayısıyla başarısı için önemli bir etkendir. SEO için kullanılan araçlara hakim olmak ne kadar önemliyse, doğru anahtar kelimelere dayanan bir strateji belirlemek de o kadar önemlidir. Gelin arama motoru optimizasyonunun ana unsurlarından biri olan anahtar kelime konusuna daha yakından bakalım. 

 Anahtar Kelime Nedir? 
Anahtar kelimeler, insanların internet üzerinden aradıklarını bulmak için Google ve benzeri arama motorlarına girdikleri kelimelerdir. Örneğin Adana'da bir pastahane arıyorsanız, muhtemelen arama motoruna "Adana pastahane" veya benzeri şekildeki ibareleri (anahtar kelimeleri) girersiniz. Size ilk sayfada sunulan sonuçlar da genellikle tam aradığınız kelime veya kelimeleri içeren sonuçlardır. 

Web sitenizin SEO ayarları için anahtar kelime ararken, bu örnekte gösterilenin tersi şekilde düşünmeniz gerekir. İnsanların sizin sitenizde sunduğunuz bilgi ve içerikleri nasıl ve hangi kelimeleri kullanarak arayacaklarını belirlemek ve bu kelimelere göre sitenizi düzenlemek SEO ayarlarının en önemli noktalarından biridir. Ancak anahtar kelimeler ile SEO ayarı yapmaktan daha fazlası da mümkündür. İnsanların aradıkları kelimelere bakarak bir kelimenin popülerliği, hangi bölgelerde arandığı ve başka hangi kelimeler beraber anıldığını öğrenebilirsiniz. Alanınızla alakalı anahtar kelimeleri inceleyerek potansiyel ziyaretçilerin eğilimlerini görmeniz ve sitenizde sunduğunuz içeriklerin onların istek ve ihtiyaçlarıyla ne kadar örtüştüğünü anlamanız dahi mümkündür. Kısaca, iyi bir anahtar kelime aramasını, bir pazar araştırması olarak da kullanarak kitleniz hakkında önemli bilgiler edinebilirsiniz. 

 Doğru Anahtar Kelime Nasıl Bulunur? 
Yukarıda verilen sebeplerden ötürü anahtar kelime araması için yeterli vakit ayırmak ve SEO ayarlarının bu kısmına özellikle özen göstermek sonrası için önemli fayda sağlayacak ve sitenin başarısını etkileyecektir. 

 1. Anahtar Kelime Uzunluğu 

Doğru anahtar kelime, web sitenizin içeriği ve hitap etmek ve sitenize çekmek istediğiniz kitleye göre değişebilir. Ayrıca anahtar kelime tek bir kelimeden ibaret olabileceği gibi bir kaç kelimeden oluşan bir terim şeklinde de olabilir. Çoğu zaman bir kaç kelimenin kombinasyonundan oluşan anahtar kelimeler daha iyi sonuç verir. Mesela sadece "webtasarım" gibi bir anahtar kelime belirlemek yerine "Adana webtasarım" tarzı daha detaylı bir anahtar kelime hem sizi arayanlara daha iyi tanıtacak, hem de rekabetin daha az olması sebebiyle arama sonuçlarında üst sıralarda çıkmanızı sağlayacaktır. Aynı şekilde bu detaylı anahtar kelimeyi aratan internet kullanıcısı muhtemelen sitenizle ilgileneceğinden sitenizde geçireceği süre ve ürün sunuyorsanız satın alma olasılığı daha yüksek olacaktır. 

 2. Google Araması 

Alanınızla ilgili hangi kelime ve terimleri kullanmanız gerektiği konusunda en kolay ve hızlı bilgi alabileceğiniz araç Google arama çubuğunun kendisidir. Google üzerinde bir kelime arattığınızda, yazının altında sizin için önerilen aranacak kelimeler çıkar. Bunlar Google'ın aradığınız kelimeyle ilgili en çok aranan kombinasyonları içerir. Dolayısıyla burada çıkan sonuçlara bakarak, aradığınız kelimeyle ilgili arama eğilimleri hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Arama sonuçları sayfasının en altında bulunan "İlgili aramalar" bölümü de size kendi anahtar kelimenizi belirleme açısından yardımcı olabilir. 

 3. Araçlar 

Anahtar kelime veya kelimelerinizi üç aşağı beş yukarı belirledikten sonra daha derinlemesine bir arama yapmak ve seçtiğiniz kelimelerin popülerliğini karşılaştırmalı olarak görmek adına kullanabileceğiniz bir takım araçlar mevcuttur. 

 Bu araçların en başında, Google Adwords anahtar kelime planlayıcı geliyor. Bu araç üzerinden anahtar kelimelerinizin arama hacmini, rekabet durumunu ve ilintili diğer anahtar kelimeleri görebilirsiniz. Kullanabileceğiniz bir diğer araç ise Google Arama Trendleri'dir. Bu araçla belirlediğiniz kelimelerin geçmiş arama hacimlerindeki değişimleri bölgelere göre ve başka anahtar kelimelerle karşılaştırmalı olarak görebilirsiniz. Bu özellikle dönemsel olarak arama hacmi yükselen anahtar kelimeler için uygun bir araçtır. 

 Anahtar Kelime Nasıl Kullanılır? 

Tüm adımları uygulayıp anahtar kelimelerinizi belirlediniz diyelim. Bir sonraki aşamada bulduğunuz anahtar kelimeleri sitenizin içine yerleştirmeniz gerekir. Bunu yaparken düşebileceğiniz en büyük hata kelimeleri arka arkaya sıralayarak anlamsız ama anahtar kelimelerle dolu metinler yazmaktır. Arama motorları arama sonuçlarını listelerken ziyaretçi davranışlarını dikkate aldığından ve ilginç içerik sunmayan sitelerde kimse uzun süre kalmayacağından, bu tarz siteler sıralamada hızla düşeceklerdir. Anahtar kelimeler, site dahilindeki içeriği destekleyici nitelikte olmalı ve ziyaretçileri kandırmaya yönelik olmamalıdır. 

Anahtar kelimeleri doğru bir şekilde kullanmak için bunlara dikkat edin: 

Yeterli oranda metin kullanın: Bir anahtar kelime için optimize edilmiş bir sayfada en azından 250 kelimeden oluşan bir metin bulundurun. Anahtar kelimenizi bu metin dahilinde ve yazının içeriğine uygun bir şekilde kullanın. 

 Başlıklarla düzen sağlayın: Büyük, orta ve küçük başlıkları kullanarak sayfayı önemliden daha az önemliye ve ana başlıklardan alt başlıklara doğru bir düzene sokun. Ana başlıklarda anahtar kelimenizi kullanmaya çalışın. 

Sisteminizin SEO araçlarını kullanın: İçerik Yönetim sistemlerinin (blogger, wordpress gibi) kullanıcılarına sunduğu sayfa başlığı, açıklama metni ve anahtar kelimeler alanlarını eksiksiz doldurun. 

İyi bloglamalar dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder