21 Temmuz 2014 Pazartesi

Doodle Nedir, Doodle Fikri Nasıl Ortaya Çıktı?

Doodle, Google'ın özel günlerde o günün anısına logosunun yerine koyduğu özel logoya Google tarafından verilmiş özel bir isimdir. Google, dünya için önem arz eden önemli günleri, tatil günlerini, ünlü insanları, insanlığa faydalı olmuş kişileri logosuna taşıyarak bir nevi ahde vefa sergilemektedir.

Doodle Fikri Nasıl Ortaya Çıktı?
1998 yılında Google henüz şirketleşmediği sıralarda kurucuları olan Sergey ve Laryy'nin Nevada Çölünde geleneksel olarak düzenlenen Burning Man (yanan adam) festivaline katılmaları ile ortaya çıkmıştır. Bu festivale katıldıklarını göstermek için mevcut Google logosunda küçük bir değişiklik yaparak ilk Doodle'ı kullanıcıları ile buluşturmuş oldular.

İlk Doodle şu şekildeydi.


200 yılında stajyer web yönetici olarka çalışan Dennis Hwang'dan Bastille Günü için bir Doodle hazırlamasını istediler.  Hwang'ın yaptığı Doodle kullanıcıların büyük çoğunluğu tarafından beğenildi.

Bastille Günü Logosu;


Bunun üzerine Dennis Hwang Google'ın Doodle'lardan sorumlu kişi olarak atandı. İlk başlarda Doodle olarak herkesin bildiği günler seçiliyordu ancak son zamanlarda insanların bilmediği günleri, etkinlikleri, bilgileri de Doodle yaparak insanların bilgilenmesini sağlıyor diyebiliriz.

Zamanla Doodle tüm dünya için hazırlanmaya başladı. Bunun için yeni bir ekip kuruldu ve sadece Google bünyesinde Doodle için tasarımlar hazırlayıp, araştırmalar yapıyorlar.

Karışıklıkların önlenmesi için Google yönetimi, bazı Doodle'ların tüm dünya sitelerinde görünmesini, bazılarının ise sadece ilgili ülke sitesinde görünmesini sağladı.

Yani Türkiye Cumhuriyeti'nin Kuruluş Yıl Dönümüne ait bir logoyu yalnızca Google.com.tr üzerinden erişildiğinde görebiliyorsunuz.

Yada Bastille Günü logosu yalnızca Google.com.fr adresinden ulaşılarak görülebilir.

Google Bugüne Kadar Kaç Logo Yaptı?
Google 1998 yılından bu yana yaklaşık olarak 2000'in üzerinde Doodle tasarladı ve yayına aldı.

Sizde Doodle Yapabilirsiniz!
Google, kullanıcılarının da tasarımlarına değer verdiğini göstermek için resmi sitesinde şöyle bir açıklama yapmış.
Kullanıcılardan gelen fikirler doodle ekibini her zaman heyecanlandırır. Kullanıcılarımız bir sonraki Google doodle için fikirlerini e-postayla proposals@google.com adresine iletebilirler. Ekip, her gün yüzlerce istek aldığından maalesef her isteği yanıtlayamıyoruz. Ancak hepsini okuduğumuzdan emin olabilirsiniz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder