Google 2000 yılından bu yana güncellemeler de bulunmaktadır.
Aşağıdaki listede yıllara göre Google tarafından yapılan güncellemelere ait detayları göreceksiniz. Bu detaylar zamanı belli olmayan Google Güncellemeleri hakkında az da olsa bilgi vermektedir.
Google, arama algoritmasını her yıl yaklaşık 500-600 kez değiştirmektedir. Bu değişimlerin çoğu küçük çapta olsa da, Google her birkaç ayda bir arama seçeneklerini önemli ölçüde etkileyecek daha büyük çapta (Google Panda ve Google Penguin gibi ) algoritmik güncellemeleri hizmete sunmaktadır. Kaynak: Moz
Google Araç Çubuğu – Aralık 2000
Arama Motoru Optimizasyonu argümanlarının gelecek yıllarda da süreceğini garanti ederek Google tarayıcı araç çubuğunu ve bununla birlikte Araç Çubuğu PageRank’i sundu. Ağ yöneticileri Araç Çubuğu PageRank’i gözlemlemeye başlar başlamaz Google Dansı ortaya çıktı.
İlk Belgelenmiş Güncelleme – Eylül 2002
İlk adlandırılan güncelleme olan Boston’dan önce, 2002 yılının sonbaharında büyük bir karışıklık vardı. Detaylar belirsizdi ancak bu güncelleme aylık Google Dansı ve PageRank güncellemelerinden daha fazlası gibi duruyordu. Ağ yöneticilerinden birinin de söylediği gibi: “ Tuvaleti nehrin ortasına taşıdılar.”
Florida – Kasım 2003
Florida, güncellemeleri ve muhtemelen Arama Motoru Optimizasyonu sektörünü haritaya koyan bir güncellemeydi. Birçok site sıralama kaybı yaşadı ve şirket sahipleri öfkelendi. Florida, 90’ların sonundaki düşük değerli anahtar sözcük dolgusu gibi Arama Motoru Optimizasyonu taktiklerinin sonunu getirdi ve bu oyunu daha da ilginç bir hale getirdi.
Tamamlayıcı Dizin – Eylül 2003
Performanstan ödün vermeden daha çok belgeyi dizin haline getirmek için Google bazı sonuçları “tamamlayıcı” dizininden ayırdı. Dizin daha sonra tekrar entegre edilene kadar tamamlayıcı olacak sonuçlara sahip olmanın riskleri öfkeyle tartışılan bir Arama Motoru Optimizasyonu konusu oldu.
Fritz – Temmuz 2003
Aylık “Google Dansı” “Fritz” güncellemesiyle nihayet son buldu. Dizini aylık olarak tamamen elden geçirmek yerine Google kademeli bir yaklaşıma geçti. Dizin artık günlük olarak değişmeye başladı.
Esmerelda – Haziran 2003
Bu güncelleme Google güncellemelerinin aylık düzenli olanlarından sonuncusuydu ve bu sürekli devam eden bir güncelleme işlemiydi. “Google Dansı” yerini “Everflux”a bırakmıştı. Esmerelda muhtemelen Google’da bazı büyük altyapı değişikliklerinin habercisiydi.
Dominic – Mayıs 2003
Mayıs ayında birçok değişiklik gözlemlenirken Dominic’in temel yapısı belirsizdi. Google robotları “Freshbot” ve “Deepcrawler” webi taradı ve birçok site artış bildirdi. Google’ın geri linkleri sayması ya da belirlemesi büyük oranda değişmiş gibi görünüyordu.
Cassandra – Nisan 2003
Google, ortak domainlerden yapılan yoğun bağlanmalar gibi bazı basit bağlantı kalitesi sorunlarının üzerinde durdu. Cassandra aynı zamanda gizli metin ve gizli bağlantılar için ağır bir darbe oldu.
Boston – Şubat 2003
Search Engine Strategies-Boston’da duyrulan bu güncelleme Google’ın ilk adlandırılan güncellemesiydi. İlk olarak, Google büyük bir aylık güncelleme hedeflemişti. Bu yüzden ilk birkaç güncelleme algoritma değişiklikleri ve büyük dizin yenilemelerinin (“Google Dansı” denilen) bir birleşimiydi. Güncellemelerin daha sık olmasıyla aylık olması fikri hızlıca sona erdi
Google Halka Arz – Ağustos 2004
Bu açıkça bir algoritma güncellemesi olmasa da Google’ın geçmişiyle ilgili büyük bir olaydı. Google 19 milyon hisse sattı ve 1.67 milyar dollar kazandı. Piyasa fiyatını 20 milar doların üzerine taşıdı. 2005 yılı Ocak ayı itibarıyle Google’ın hisse fiyatları iki katından fazla oldu.
Brandy – Şubat 2004
Google büyük bir dizin genişlemesinin dahil olduğu birçok değişiklik sundu. Örtülü Anlamsal Dizinleme (SLI) çapa metin uygunluğuna ve “çevreler” bağlantısının konseptine olan dikkati artırdı. Örtülü Anlamsal Dizinleme (SLI), Google’ın eşanlamlıları algılama yeteneğini geliştirdi ve anahtar kelime analizini bir üst seviyeye taşıdı.
Austin – Ocak 2004
Austin, Florida’nın yapamadığını yapmak üzere geldi. Google görünmez metin ve META etiketleri dahil yanıltıcı sayfa üzeri taktiklerini engellemeye devam etti. Bazıları Google’ın “Hilltop” adlı algoritmasını oyuna soktuğunu ve sayfa uygunluğunu ciddiye almaya başladığını düşündü.
Big Daddy – Aralık 2005
Teknik olarak Big Daddy tıpkı “Caffeine” gibi bir altyapı güncellemesiydi ve çıkması birkaç ayın üzerinde zaman aldı, 2006 yılının Mart ayına kadar uzandı. Big Daddy güncellemesi Google’ın URL’leri kanonik hale getirme yöntemini, yönlendirmeleri ve diğer teknik konuları değiştirdi.
Jagger – Ekim 2005
Google özellikle karşılıklı bağlantılar, bağlantı çiftlikleri ve paralı bağlantılar olmak üzere düşük kaliteli bağlantıları hedef alan büyük bir güncelleme serisi hazırladı. Jagger güncellemesi 3 aylık bir aşamada sunuldu. 2005 yılının Eylül ayından Kasım ayına kadar süren bu aşamada en büyük etki Ekim ayında görüldü.
Google Yerel/Haritalar – Ekim 2005
2005 yılı Mart ayında Yerel İşletme Merkezi’nin kurulmasından ve şirketlerin bilgilerini güncellemeleri için yönlendirilmesinden sonra Google Haritalar verilerini Yerel İşletme Merkezi’yle birleştirdi. Bunu yerel Arama Motoru Optimizasyonlarında birkaç değişiklik oluşturması amacıyla gerçekleştirdi.
Gilligan – Eylül 2005
“Yanlış” güncelleme olarak da bilinen Gilligan’da ağ yöneticileri muhtemelen devam eden bazı değişiklikler gözlemledi ancak Google büyük bir algoritma güncellemesinin olmadığını onayladı. Matt Cutts bir blog yazısı yazarak Google’ın dizin verisini günlük olarak güncellediğini ancak araç çubuğu ve bazı diğer ölçütlerin sadece 3 ayda bir kere güncellendiğini açıkladı.
Kişisel Arama – Haziran 2005
Kişiselleştirme için atılan özel ayarlar ve profiller gerektiren önceki adımların aksine 2005 yılında sunulan kişisel arama direkt olarak kullanıcıları ve arama geçmişlerini otomatik olarak azaltarak etkiledi. Başta etki az olsa da Google birçok uygulama için arama geçmişi özelliğini kullanmaya devam etti.
XML Site Haritaları – Haziran 2005
Google ağ yöneticilerine, ağ yöneticisi araçları yoluyla her zamanki HTML site haritalarını önemsemeyerek ve arama motoru optimizasyonlarına indeksleme üzerine direkt bir etki yollayarak XML site haritalarını sunma imkanı verdi.
Burbon – Mayıs 2005
Matt Cutts gibi bir başka önemli Google çalışanı Google’ın “arama kalitesinde 3.5 değişiklikleri gibi bir şey” sunacağını duyurdu. Kimse 0.5’lik bir değişimin ne olduğundan emin değildi ancak ağ yöneticisi dünyası üyeleri Burbon’un içeriği nasıl kopyaladığı ve kanonik olmayan (www vs. non-www) URL’lerin nasıl işlendiği hakkında tahminde bulundu.
Allegra – Şubat 2005
Ağ yöneticileri sıralama değişikliklerini gördü ancak güncellemenin detayları belirsizdi. Bazıları Allegra’nın “kum havuzu”nu etklidiğini düşünürken diğerleri Örtülü Anlamsal Dizinleme (LSI) üzerinde düzeltmeler yapıldığını düşündü. Buna ek olarak bazı kişiler de Google’ın şüpheli bağlantıları cezalandırmaya başladığı tahmininde bulundu.
Nofollow – Ocak 2005
Spamla başa çıkmak ve giden bağlantı kalitesini kontrol etmek amacıyla Google, Yahoo ve Microsoft ortak olarak “nofollow” özelliğini sundu. Nofollow spam oluşturan blog yorumlarının da dahil olduğu doğrulanmamış bağlantıları temizlemeye yardımcı olur. Bu her zamanki gibi bir algoritma güncellemesi değildi, bu değişiklik bağlantı grafiklerinde git gide büyük bir etki gösterdi.
Yanlış Alarm – Aralık 2006
Kasım ayındaki büyük sıralama değişiklikleriyle ilgili bazı bildirimlerle birlikte Aralık ayında gelecek bir güncellemeyle ilgili konuşmalar vardı ancak Google hiçbir büyük değişiklik olmadığını bildirdi.
Tamamlayıcı Güncelleme – Kasım 2006
2006 yılı boyunca Google tamamlayıcı dizinde ve filtrelenen sayfaların nasıl işlendiği konusunda değişiklikler yapıyormuş gibi görünüyordu. 2006 yılının sonlarına doğru tamamlayıcı güncelleme bir ceza değildi (bazen öyle görünse de).
Buffy – Haziran 2007
Google’dan ayrılan Vanessa Fox şerefine bir güncelleme “Buffy” olarak adlandırıldı. Kimse ne olduğundan emin değildi ve Matt Cutts Buffy’nin sadece küçük değişikliklerden oluşan bir küme olduğunu belirtti.
Evrensel Arama – Mayıs 2007
Her zamanki gibi algoritma değişikliği yapmadan, Google, yerel arama sonuçlarına Haberler, Videolar, Görüntüler ve Yerel gibi seçenekler entegre etti. Bu ekleme ile format büyük oranda değişti. Eski 10 listelik arama motoru sonuç sayfası kaldırıldı. Var ol eski 10 listelik arama motoru sonuç sayfası.
Google Öneri – Ağustos 2008
Ana sayfada logo ve kutu için yapılan büyük bir değişiklikle Google, Öneri seçeneğini sundu. Bu seçenek ziyaretçinin aşağıda arama kutusuna yazdığı sorgular için önerilen aramaları açılan bir listede görmesini sağlar. Öneri seçeneği daha sonra Google Anlık seçeneğini güçlendirmek üzere devam etmiştir.
Dewey – Nisan 2008
Mart ayının sonunda ve Nisan ayının başında birçok karışıklık olmuş gibi görünüyordu ancak detaylar belirsizdi. Bazı kişiler Google’ın Google Kitaplar dahil olmak üzere kendine ait özelliklerini sunduğunu düşündü ancak buna dair kanıtlar yetersizdi.
Gerçek Zamanlı Arama – Aralık 2009
Bu kez gerçek zamanlı arama gerçek olmuştu. Twitter, Google Haberler, dizine yeni katılmış içerik ve diğer birçok kaynak bazı arama motoru sonuç sayfalarına entegre edildi. Kaynaklar sosyal medyayı da içine alarak zamanla genişlemeye devam etti.
Caffeine (Önizleme) – Ağustos 2009
Google büyük bir altyapı değişikliğinin önizlemesini sundu. Bu önizleme gerçek zamanlı olarak seyiri hızlandırmak, dizini genişletmek ve indeksleme ve sıralamayı entegre etmek için tasarlanmıştı. 2010 yılının başlarında Amerika’da son olarak sunulan ve yaza kadar devam eden zaman cetvelinde birden çok ay bulunuyordu.
Rel-Conanical Etiket – Şubat 2009
Google, Microsoft ve Yahoo birlikte kanonik etiket için bir destekleyici sundu. Bu destekleyici ağ yöneticilerine arama motorlarına ziyaretçileri etkilemeyen kanonik hale getirmek için sinyaller yollamasına izin veriyordu.
Vince – Şubat 2009
Arama Motoru Optimizasyonu Uzmanları büyük markalar için büyük bir haber olacak bir güncelleme bildirdi. Matt Cutts Vince adlı güncellemeyi “küçük bir değişiklik” olarak adlandırdı ancak diğerleri bunun büyük ve uzun vadeli sonuçlar vereceğini düşünüyordu.
Sosyal Sinyaller – Aralık 2010
Google ve Bing, Twitter ve Facebook verileri dahil olmak üzere sıralamaları belirlemek için sosyal sinyaller kullandıklarını onayladı. Birçok Arama Motoru Optimizasyonu Uzmanı bunun olup olmayacağını düşünürken Matt Cutts bu durumun Google için yeni bir gelişme olduğunu bildirdi.
Olumsuz Eleştiriler – Aralık 2010
New York Times’taki e-ticaret sitesi DecorMyEyes sitesinin sıralamalarının nasıl olumsuz eleştiriler aldığına dair bir açıklamadan sonra Google bir adım attı ve tepkili bir şekilde algoritmayı benzer taktikleri kullanan sitelere göre uyarladı.
Anlık Önizleme – Kasım 2010
Google’ın arama sonuçlarında bir büyüteç simgesi ortaya çıktı ve bu simge arama yapanların arama motoru sonuç sayfalarından direkt olarak üzerinde durdukları sitelerin hızlı bir önizlemesini yapma imkanı sağladı. Bu güncelleme Google için üzerinde durulan sitenin özelliğine, tasarımına ve kullanılırlığına yeni bir odak oluşturdu.
Google Anlık – Eylül 2010
Google üzerinde yapılan bir arama ile birlikte anlık olarak arama sonuçlarının yazıma göre oluşturulması. Bu sayede aranılan kelimenin yazımı esnasında her harf değişiminde güncel arama sonuçlarının gelmesi sağlandı.
Marka Güncellemesi – Ağustos 2010
Her zamanki gibi bir algoritma güncellemesi olmasa da Google aynı domaine bir arama motoru sonuç sayfasında birçok kez görünme izni vermiştir. Daha önce domainler 1- 2 liste ile ya da girintili sonuçlu bir listeyle sınırlıydı.
Caffeine (Sunum) – Haziran 2010
Aylarca süren denemelerden sonra Google Caffeine’in altyapısını sunmaya hazır hale geldi. Caffeine hem Google’ın hızını artırdı hem de indekslemeyi daha sıkı şekilde entegre etti. Bu durum Google’dan gelen bilgiye göre %50 daha yeni bir dizine yol açtı.
Mayıs Günü – Mayıs 2010
Nisan sonu Mayıs başı gibi ağ yöneticileri yoğun trafiklerinde büyük bir düşüş gözlemledi. Daha sonra Matt Cutts Mayıs Günü’nün bu yoğunluğu etkileyen bir algoritma değişikliği olduğunu onayladı.
Google Mekanlar – Nisan 2010
“Mekanlar” sayfaları 2009 yılı Eylül ayında sunulmuş olsa da sadece Google Maps’in bir parçasıydı. Google Mekanlar resmi olarak Yerel İş Merkezi olarak adlandırıldı. Mekanlar sayfasına yerel arama sonuçları ile entegre edildi ve yeni yerel reklam seçenekleri dahil olmak üzere birçok özellik eklendi.
Aralık 10 Paketi – 1 Aralık 2011
Google ikinci bir seri 10 güncellemenin taslağını hazırladı ve bu güncellemelerin her ay çıkacağını duyurdu. Güncellemeler içinde ilgili tablo düzeltimi, beklemedeki domain denetimi, blog araması yeniliği ve görüntü araması yeniliği vardı. Hiçbir güncellemenin kesin tarihi belirtilmemişti.
Panda 3.1 (#9) – 18 Kasım 2011
Panda 2.5’ten sonra Google, güncellemelerin daha sık ve diğerlerine oranla daha küçük olduğu bir “Panda Flux” serisi oluşturdu. Henüz ortada resmi olarak 3.0 güncellemesi olmasa da bazı analistler bu güncellemeyi 3.1 olarak adlandırdı. Bu kayıtların devamında Panda güncellemeleri çok büyük bir etki dışında numaralandırılmayacak.
10 Paket Güncelleme – 14 Kasım 2011
Bu güncelleme diğerlerinden biraz farklıydı. Daha anlaşılır olabilmesi için Matt Cutts yeni 10 algoritma güncellemesi yayınladı. Tarih cetveli belirtilmemişti ve birçoğu küçük güncellemelerdi ancak Google’ın algoritma değişikliklerini nasıl bildirdiğine dair bir göstergeydi.
Yenilik Güncellemesi – 3 Kasım 2011
Google, yenilik ile ilgili bir algoritma değişikliğinin sorguların yaklaşık %35’ini etkileyeceğini bildirdi (neredeyse Panda 1.0’ın 3 katı etki). Bu güncelleme ilk olarak zaman duyarlı sonuçları etkiledi ancak yeni içeriğe daha güçlü bir odak oluşturdu.
Sorgu Şifrelemesi – 18 Ekim 2011
Google sorguları güvenlik nedeniyle şifreleyeceğini duyurdu. Ancak, maalesef bu durum organik anahtar kelime yönlendirme verisini organik trafiğe çevirerek bir bozulma meydana getirdi. Bu rakam güncellemenin çıkışından sonraki haftalarda artış gösterdi.
Panda “Yoğunluğu” (#8) – 5 Ekim 2011
Matt Cutts “ gelecek haftalarda yeni bir Panda bağlantılı yoğunluğu gelecek.” şeklinde bir tweet atarak yaklaşık olarak %2’lik bir oran farkındalığı yarattı. Diğer küçük Panda güncellemeleri 3 Ekim ve 18 Kasım tarihlerinde sunuldu.
Panda 2.5 (#7) — September 28, 2011
Bir aydan fazla bir süre sonra Google diğer bir Panda güncellemesi sundu. Nelerin değiştiğine dair detaylar belirtilmemişti ancak bazı siteler büyük oranda hata bildirimi yaptı.
516 Algoritma Güncellemesi – 21 Eylül 2011
Bu bir güncelleme değildi ancak mükemmel bir keşifti. Google CEO’su Eric Schmidt Google’ın 2010 yılında 516 güncelleme yaptığını söyledi. Gerçekten şok edici, değil mi? Google 13 binden fazla güncelleme üzerinde çalıştı.
Sayfa Numaralama Ögeleri – 15 Eylül 20111
Sayfa numaralama nedeniyle oluşacak yavaşlama ve iki kez aynı şeyi yapma gibi sorunların çözümü için Google rel= “sonraki” ve rel= “önceki” gibi eklentiler geliştirdi. Google aynı zamanda otomatik birleştirmeyi ve “Hepsini Göster” sayfaları için standartları geliştirdiğini belirtmiştir.
Genişletilmiş Site Bağlantıları– 16 Ağustos 2011
Bir süre yapılan çalışmalardan sonra Google resmi olarak çoğunlukla marka sorguları için olmak üzere genişletilmiş site bağlantılarını sundu. İlk olarak 12 paketten oluşuyordu ancak Google, çıkışından sonra bu bağlantıları 6 ile sınırladı.
Panda 2.4 (#6) - 12 Ağustos 2011
Google, Çince, Japonca ve Korece dilleri dışında hem İngilizce hem de İngilizce dışındaki dillerde yapılan sorgular için tüm dünyaya Panda’yı sundu. Google, bu güncellemenin geçerli olduğu ülkelerde sorguları %6 ile %9 arası etkilediğini bildirdi.
Panda 2.3 (#5) – 23 Temmuz 2011
Ağ yöneticileri Google’ın yeni bir güncelleme yaptığını belirtti. Yeni faktörlerin mi geldiği yoksa sadece Panda verilerinin ve sıralama faktörlerinin mi güncellendiği belirsizdi.
Google+ - 28 Haziran 2011
Birçok sosyal medya başarısızlığından sonra Google Facebook üzerine Google+ ile büyük bir saldırı yaptı. Google+, içerik paylaşımı ile ilgiliydi ve Gmail gibi ürünlere gayet uygun şekilde entegre edilmişti. Programı benimseyenler hemen hesaplarını açtılar ve Google+ iki hafta içinde 10 milyon kullanıcıya ulaştı.
Panda 2.2 (#4) – 21 Haziran 2011
Google, Panda etkisinin görüldüğü site ve verileri güncellemeye devam etti ve 2.2 güncellemesi resmi olarak onaylandı. Panda güncellemeleri temel dizinden ayrı ayrı ve gerçek zamanlı olmayarak yapılmıştır. Bu güncelleme daha önce yapılan Google Dans güncellemelerine benzemektedir.
Schema.Org – 2 Haziran 2011
Google, Yahoo ve Microsoft birlikte yapılandırılmış very için sağlam bir yaklaşımı destekledi. Aynı zamanda daha çok sonuç alabilmek için birçok yeni “şema” oluşturdular.
Panda 2.1 (#3) – 9 Mayıs 2011
Öncelikle “Panda 3.0” olarak adlandırılan güncellemeyle birlikte Google yine birtakım değişiklikler sundu. Bu değişiklikler Google tarafından yeterince detaylı olarak tartışılmadı ve diğerlerine oranla daha küçük görünüyordu.
Panda 2.0 (#2) – 11 Nisan 2011
Google, sadece İngilizce konuşulan ülkelerle sınırlı tutmayıp tüm dünya için bütün İngilizce sorguları kapsayan Panda güncellemesini sundu. Aynı zamanda kullanıcıların arama motoru sonuç sayfaları yoluyla ya da Chrome tarayıcısı yoluyla engellediği siteler hakkında veriler gibi yeni bilgiler de entegre edildi.
+1 Butonu – 30 Mart 2011
Facebook ve Twitter gibi büyük sosyal sitelerin rekabetine yanıt olarak Google +1 butonunu sundu. [+1] butonuna basmak kullanıcılara kendi sosyal çevrelerindeki arama sonuçlarını etkileme imkanı sunmaktadır.
Panda/Çiftçi – 23 Şubat 2011
Büyük bir algoritma güncellemesi siteleri %12 gibi büyük bir oranda etkiledi (rakam direkt olarak Google’dan alınmıştır). Panda zayıf içeriğin, içerik çiftliğinin ve birkaç diğer kalite konusunun üzerinde durdu. Panda Avrupa’yı çıkışından birkaç ay sonra 11 Nisan’da etkiledi.
Attribution Update — January 28, 2011
Sansasyonel spam olaylarına cevap olarak Google içerik özelliklerini daha iyi sınıflandırabilmesine yardımcı olacak bir güncelleme sundu. Matt Cutts’a göre bu güncelleme sorguların %2’sini etkiledi. Güncelleme Panda güncellemelerinin net bir habercisiydi.
Overstock.Com Cezası – Ocak 2011
Overstock.com tarafından yapılan Arama Motoru Optimizasyonu çalışmaları sonunda çok aleni bir Google cezası ile sonuçlandı. JCPeynney Şubat ayında aynı türdeki kötü olaydan dolayı cezalandırılmıştı. Bu iki durum da Google’ın tavrını değiştirdi ve Panda güncellemesinin habercisi oldu.
Panda #23 – 21 Aralık 2012
Noel tatilinden hemen önce google diğer bir Panda güncellemesi sundu. Bu güncelleme resmi olarak “yenileme” olarak isimlendirildi ve İngilizce sorguların (query) %1.3’ünü etkiledi. Bu güncelleme Panda #21 ve #22’ye oranla daha fazla etkiliydi.
Bilgilendirme Grafiği Geliştirme (Knowledge Graph Expansion) – 4 Aralık 2012
Google İngilizce olarak yapılmayana sorgular (query) için Bilgilendirme Grafiği (Knowledge Graph) işlevselliği ekledi ve İspanyolca, Fransızca, Almanca, Portekizce, Japonca, Rusça ve İtalyanca dillerini dâhil etti. Bu güncelleme “çeviriden daha fazlasıydı” ve gelişmiş BG (KG) kapasitelerine eklendi.
Panda #22 – 21 Kasım 2012
Bazı karışık göstergelerden sonra Google sadece veri güncellemesi olan 22. Panda güncellemesini onayladı. Bu güncelleme daha geniş ancak isimsiz olan 19 Kasım tarihi yakınlarında gerçekleşen güncelleme üzerinde oluşturuldu.
Panda #21 – 5 Kasım 2012
Google yaklaşık 5-6 hafta sonra Panda #20 güncellemesinin ardından 21. Panda güncellemesini sundu. Bu güncellemenin küçük olduğu ve İngilizce sorguların (query) %1.1’ini etkilediği bildirildi.
Sayfa Düzeni #2 – 9 Ekim 2012
Google Ocak ayında değiştirilen ve manşetlerinde birçok reklam bulunduran sayfaları hedefleyerek asıl sayfa düzeni algoritmasını eskisine çevirecek bir güncelleme sundu. Bu güncellemenin bir algoritma değişikliği mi yoksa Panda tarzında bir veri yenilemesi mi olduğu belirsiz.
Penguen #3 – 5 Ekim 2012
Bir sonraki Penguen güncellemesinin büyük olması önerildikten sonra Google küçük bir Penguen veri güncellemesi sundu ve bu güncelleme sorguların (query) sadece %0.3’ünü etkiledi. Penguen güncellemesinin numaralandırılması yeniden oluşturulmuştu ve Panda’ya benzer bir şekilde, bu 3. Penguen güncellemesinin sunumuydu.
Ağustos/Eylül 65 Paketi – 4 Ekim 2012
Google aylık (iki aylık?) olarak arama başlıkları listesini yayınladı. Ağustos ve Eylül ayları için 65 güncellemede arama motoru sonuç sayfaları (7-result SERPs), Bilgilendirme Grafiği Geliştirme, sayfa kalitesinin nasıl hesaplandığına dair güncellemeler ve yerel sonuçların belirlenmesi için değişiklikler bulunuyordu.
Tam Eşlemeli Domain Güncellemesi – 27 Eylül 2012
Google Tam Eşlemeli Domainlerini kullanmasıyla ilgili bir değişiklik sundu. Bu durum büyük ölçüde bir değer kaybına neden oldu ve MozCast’te %10’un üzerinde biriken verideki Tam Eşlemeli Domainler azaltıldı. Resmi kayıtlara göre bu bu değişiklik sorguların %0.6’sını etkiledi.
Panda #20 – 27 Eylül 2012
Tam Eşlemeli Domain güncellemesiyle birlikte uygun, büyük bir Panda güncellemesi sunuldu (algoritma ve veri). Bu güncelleme sorguların %2.4’ünü etkiledi. 3.X serisi işe yaramaz hale geldiği için sektör kaynakları Panda güncellemelerini sıraya göre isimlendirme kararı aldı (bu 20. idi).
Panda 3.9.2 (#19) – 18 Eylül 2012
Google sadece veri güncellemesi gibi görünen bir diğer Panda güncellemesi sundu. Sıralama yoğunluğu ortalama düzeydeydi ancak büyük ölçüde bir algoritma güncellemesiyle eş değer değildi.
Panda 3.9.1 (#18) – 20 Ağustos 2012
Google diğer Panda very güncellemesini sundu ancak etkisi oldukça azdı. Panda 3.0 serisi 3.9’dan sonra bittiği için yeni güncelleme 3.9.1 olarak adlandırıldı.
Arama Motoru Sonuç Sayfaları – 14 Ağustos 2012
Google birçok sorgu için 7 sonuçla sınırlayarak ilk 10 için gözle görülür bir değişiklik yaptı. Araştırmalarımıza göre bu değişiklik birkaç gün içinde sunuldu ve gözlemlediğimiz anahtar kelimelerin yaklaşık %18’ini etkiledi.
DMCA Cezası – 10 Ağustos 2012
Google telif hakkı ihlali yapan siteleri cezalandırmaya başlayacaklarını ve bunu muhtemelen DMCA koruma sisteminden gelen talepler yoluyla yapacağını duyurdu. Bunun için verilen zaman “bir sonraki hafta” olarak açıklanmıştı (8/13?).
Haziran/Temmuz 86-Küme – 10 Ağustos 2012
Yaz döneminde verilen bir aradan sonra, Haziran ve Temmuz aylarının Arama Kalitesi Listesi büyük bir gönderide sunuldu. Büyük güncellemeler Panda veri ve algoritma yenilemesi, gelişmiş bir sıralama işlevi, “güvenilir kaynaklar” için sıralama artışı ve site kümelemesi için değişiklikler içeriyordu.
Panda 3.9 (#17) – 24 Temmuz 2012
Panda 3.8’den bir ay sonra Google yeni bir Panda güncellemesi sundu. Hiçbir gün göze çarpacak kadar yüksek olmamasına rağmen sıralamalar 5-6 gün boyunca inip çıktı. Google %~1’lik bir sorgulama oranının etkilendiğini bildirdi.
Bağlantı Uyarıları – 19 Temmuz 2012
Mart ve Nisan aylarında olduğu gibi, Google, Google Ağ yöneticisi Araçları yoluyla çok sayıda bağlantı uyarıları yolladı. Daha sonra bu yeni uyarıların gerçekte ciddi bir problem olmadığını duyurdular.
Panda 3.8 (#16) – 25 Haziran 2012
Google diğer bir Panda very yenilemesi sundu ancak bu sadece very hakkındaydı, algoritma değişikliği içermiyordu ve Panda 3.7’den çok daha az etkisi olmuştur.
Panda 3.7 (#15) – 8 Haziran 2012
Google başka bir Panda güncellemesi sundu ve sorguların %1’inden daha azının etkileneceğini söyledi. Sıralama iniş çıkışları verisi etkinin aslında diğer Panda güncellemelerinden (3.5, 3.6) daha yüksek olduğunu gösterdi.
Mayıs 39 Paketi – 7 Haziran 2012
Mayıs ayındaki 39 güncellemeyle birlikte Google aylık arama başlıkları listesini yayınladı. Büyük değişiklikler arasında Penguen’in gelişimi, daha bir iyi bağlantı düzeni algısı, başlık ve küçük bölümlerin yeniden yazılmasıyla ilgili değişiklikler ve Google haber bölümü için güncellemeler bulunuyordu.
Penguen 1.1 (#2) – 25 Mayıs 2012
Google, “Penguen” algoritma güncellemesinden sonra ilk very güncellemesini sundu. Bu güncelleme Penguen verisinin Panda verisine benzer şekilde temel arama dizininin dışında işlendiğini gösterdi.
Bilgilendirme Grafiği – 16 Mayıs 2012
Semantik arama için büyük bir adım olarak Google belirli kişiler, yerler ve şeyler hakkında tamamlayıcı objeler sağlayan arama motoru sonuç sayfası entegreli bir görüntü, bir “Bilgilendirme Grafiği” sunmaya başladı. “Bilgi panelleri” zamanla arama motoru sonuç sayfalarında daha çok görülmeye başlandı. Aynı zamanda Danny Sullivan’s favori Trek’i ST: Voyager?!
Nisan 52 Paketi – 4 Mayıs 2012
Google Nisan ayında Penguen güncellemesine bağlı olan değişiklikleri içeren 52 güncellemenin detaylarını yayınladı. Diğer başlıklar %15 daha büyük dizin tabanı, gelişmiş sayfa numaralama ve bölge bağlantıları için birçok güncelleme içeriyordu.
Panda 3.6 (#14) – 27 Nisan 2012
Panda 3.5’ten neredeyse bir hafta sonra Google bir başka Panda very güncellemesi sundu. Bu güncellemenin sonuçları belirsizdi ve etkisi diğerlerine göre azdı.
Penguen – 24 Nisan 2012
Bir “Aşırı Optimizsayon Cezası” hakkındaki haftalar süren spekülasyonlardan sonra Google daha sonra Penguen olarak adlandırılan bir “Webspam Güncellemesi” sundu. Penguen, anahtar sözcüklerle doldurma da dahil birçok spam faktörünü düzenledi ve İngilizce yapılan sorguların ortalama %3.1’ini etkiledi.
Panda 3.5 (#13) – 19 Nisan 2012
Algoritma için yoğun bir haftanın ortasında Google bir Panda veri güncellemesi sundu. Değişikliklerin bütünü etkinin ölçülmesini zorlaştırdı. Ancak bu güncelleme çok az etkisi olan rutin güncellemelerden biri gibi duruyordu.
Beklemedeki Domain Hatası – 16 Nisan 2012
Ağ yöneticilerinden gelen birçok sıralama karışıklığı raporunun ardından Google bir veri hatasının bazı domainlerin yanlışlıkla beklemedeymiş gibi görünmesine ve sırasının gerilemesine neden olduğunu onayladı. Bu bilerek yapılan bir algoritma değişikliği değildi.
Mart 50 Paketi – 3 Nisan 2012
Google diğer bir güncelleme başlıkları listesi yayınladı ve Mart ayında olacak 50 değişikliği belirtti. Bu listede Panda 3.4’ün onayı, çapa metin “sayımı” değişiklikleri, görüntü arama güncellemeleri ve yerel nitelikteki sorguların nasıl çevrildiğine dair değişiklikler bulunmaktadır.
Panda 3.4 (#12) – 23 Mart 2012
Google diğer Panda güncellemesini sundu ancak bu kez güncelleme çıkarken bunu Twitter üzerinden duyurdu. Yaptıkları basın açıklamasına göre Panda 3.4 arama sonuçlarının yaklaşık %1.6’sını etkiledi.
Arama Kalitesi Videosu – 12 Mart 2012
Bu bir algoritma güncellemesi değildi ancak Google arama kalitesi toplantısının bir kısmını yayınladı. Algoritma ile ilgilenen herkes için video Google’ın işleyişi ve öncelikleri hakkında birçok içerik sunmaktadır.
Panda 3.3 (#11) – 27 Şubat 2012
Google bir başka “yoğunluk” sonrası Panda güncellemesi sundu ve bu güncelleme küçük bir etkiye sahip gibi duruyordu. Güncelleme, isimlendirilmiş bir güncelleme için benzersiz şekilde uzun süre devam etmiş olan Panda’nın 1. yıl dönümünden 3 gün sonra çıkarıldı.
Şubat 40 Paketi (2) – 27 Şubat 2012
Google, ay sonunda ikinci bir “arama kalitesi başlıkları”nı sundu ve Şubat ayında 40’tan fazla değişiklik olduğunu belirtti. Göze çarpan yenilikler arasında çoklu görüntü arama güncellemeleri, çoklu yenilik güncellemeleri ve bir Panda güncellemesi vardı.
Venedik – 27 Şubat 2012
Google, aylık güncellemelerinin bir parçası olarak “Venedik” kod adlı bir güncellemeden bahsetti. Bu yerel güncelleme, sonuçları daha kolay yerelleştirip yerel arama verilerini daha sıkı şekilde entegre ediyor gibi görünüyordu. Kesin çıkış tarihi belirsizdi.
Şubat 17 Paketi – 3 Şubat 2012
Google, 17. “arama kalitesi başlıklarını”nı çıkardı. Birçoğu hız, yenilik ve yazım denetimi ile ilgiliydi ancak en büyük değişiklik Panda’nın temel arama dizinine daha sıkı entegre edilmiş olmasıydı.
Manşetteki Reklamlar – 19 Ocak 2012
Google, sayfalarında aşırı reklam alanı bulunan sitelerin sıralamasını düşürmek için sayfa düzeni algoritmalarını güncelledi. İlk olarak benzer bir çalışmanın Panda güncellemesinde de olduğu düşünüldü. Bazı Arama Motoru Optimizasyonu Uzmanları tarafından “Top Heavy” olarak adlandırılsa da bu güncellemenin resmi bir ismi yoktur.
Panda 3.2 (#10) – 18 Ocak 2012
Google, algoritmasının değişmediğini belirtse de bir Panda veri güncellemesini onayladı. Bu güncellemenin daha sık yapılan veri güncellemelerinin “Panda Flux” düzenine nasıl uyum sağladığı belirsizdi.
Kendi Dünyanızı Arayın – 10 Ocak 2012
Google, Google+ sosyal verilerinin ve kullanıcı profillerinin Arama Motoru Sonuç Sayfalarında çıkmasını sağlayarak kişiselleştirme konusunda temel bir değişiklik yaptı. Google aynı zamanda kişiselleştirmeyi kapatmak için yeni ve göze çarpan bir değiştirme tuşu ekledi.
Ocak 30 Paketi – 5 Ocak 2012
Google, bir önceki ay için 30 değişiklik sundu. Bu değişikliklerin içinde görüntü arama sonuç sayfası kalitesi, daha alakalı site linkleri ve ilgili tablo gelişimi bulunmaktadır. Bir “Algoritma güncellemesi” ile “özellik” arasındaki fark biraz daha anlaşılmaz hale geldi.
Yazarlık Çalışmaları — 19 Aralık 2013
Pubcon Las Vegas’ta Matt Cutts’ın öngördüğü gibi Google yazarlık seçeneği sorguları (query) bir aylık periyotta yaklaşık %15 azalmıştır. 19 Aralık’ta daha büyük bir düşüş yaşanmıştır ancak rakamlar gerçek değildir ve önceki yükselişlerle telafi edilmemiştir.
İsimsiz Güncelleme – 17 Aralık 2013
Neredeyse dünya çapındaki tüm değer izleyicileri yüksek aktiviteyi tarih sırasına göre kaydetti. Güncellemeler tatil dönemlerinde yapılmasaydı Google herhangi bir güncellemeyi onaylamazdı. MozCast aynı zamanda bazı kısmi eşleşen domainlerde (Partial-Match Domains) bir artış kaydetti ancak düzenler belirgin değildi.
İsimsiz Güncelleme – 14 Kasım 2013
Birçok Google izleyicisi Google Ağ Yöneticisi Araçları’nda meydana gelen yaygın DNS hatalarının raporuyla birlikte hareket eden farklı bir aktivite seçti. Google bir güncelleme onayı vermedi ve bu göstergelerin nedeni ve yapısı belirsizdi.
Penguen 2.1 (#5) – 4 Ekim 2013
4 buçuk aylık bir boşluktan sonra Google bir diğer Penguen güncellemesi yaptı. 2.1’in tanıtımına bakıldığında bu güncellemenin muhtemelen bir veri güncellemesi olduğu ve Penguen algoritmasında büyük bir değişim olmadığı düşünüldü. Bütün değişim uygun olarak görüldü ancak bazı ağ yöneticileri bunu büyük bir değişiklik olduğunu düşündü.
Hummingbird, 20 Ağustos 2013
Google, Eylül'ün 26'sında yayınlanacağı duyurulan Hummingburd güncellemesinin yaklaşık 1 ay daha erken yayınlanacağını belirtti. Hummingburd, Caffeine ile karşılaştırıldı ve güncellemenin gelmesine aylar kala, anlamsal aramalara ve bilgi grafikleri değişikliklerine güç sağlayacak önemli bir algoritma güncellemesi olarak görüldü.
http://www.seohocasi.com/googledan-15-yas-surprizi-hummingbird-guncellemesi/
http://www.seohocasi.com/googledan-15-yas-surprizi-hummingbird-guncellemesi/
Detaylı Makaleler – 6 Ağustos 2013
Google “Detaylı Makaleler” adı altında yeni bir haber sekmesi oluşturdu ve sürekli devam eden ve ayrıntılı bir içerik oluşturmayı amaçladı. İlk olarak üç makale için linkler bulunuyordu ve MozCast’in yaptığı aramaların yaklaşık %3’ünde görülüyordu.
İsimsiz Güncelleme-26 Temmuz 2013
MozCast haftasonu boyunca önemli faaliyetler gösteren diğer kaynaklarla beraber büyük bir Cuma günü artışını da takip etti. Google ise henüz bu güncellemeyi onaylamadı.
Bilgi Grafiği Büyümesi - Temmuz 19, 2013
Görünüşe bakılırsa bir anda, bir çeşit bilgi grafiği gösteren bütün araştırmaların 4 te 1 inden fazlası MozCast'ın veri takımının yanısıra, Bilgi Grafiği girişleri ile ilgili sorular da % 50 den fazla oranda artış gösterdi.
Panda Kurtarımı – 18 Temmuz 2013
Google bir Panda güncellemesini onayladı ancak bu güncellemenin 10 günlük bir güncellemelerden biri mi yoksa yeni bir şey mi olduğu belirsizdi. Sonuç olarak bu bir algoritmik güncellemeydi ve önceki bazı Panda cezalarını “azaltmış” olabilirdi.
Çoklu Hafta Güncellemesi – 27 Haziran 2013
Google’da önemli bir yere sahip Matt Cutts 12 Haziran ve “4 Hazirandan bir hafta sonrası” arasında “çoklu hafta” algoritması güncellemesi öneren bir tweet attı. Güncellemenin içeriği belirsizdi ancak bu süre zarfında yoğun bir sıralama değişimi vardı ve bu MozCast’ten alınan bilgiye göre 27 Haziran’da en üst seviyeye ulaştı. Görünüşe göre Google daha sonra kaldırılacak olan bazı değişiklikleri test ediyordu.
Panda Dansı – 11 Haziran 2013
Panda için gerçek bir güncelleme olmasa da Matt Cutts önemli bir açıklama yaparak Panda’nın hala ay ay güncellendiğini ancak her güncellemenin 10 günün üzerinde bir sürede meydana geldiğini söyledi. Bu, Panda #25’ten sonra birçok insanın beklediği en iyi değer değildi.
“Nakit Avans Kredileri (Payday Loan)” Güncellemesi – 11 Haziran 2013
Google, herkesin bildiği, spam yapan, özellikle nakit avans kredileri (payday loans) ve porno gibi, durumlarla başa çıkması için hedeflenmiş bir algoritma güncellemesi sundu. Bu güncelleme 11 Haziran’da duyuruldu ancak Matt Cutts güncellemenin 1-2 ay gibi bir süreçte çıkacağını söyledi.
Penguen 2.0 (#4) – 22 Mayıs 2013
Uzun bir bekleyişin ardından Google tarafından 2.0 olarak adlandırılan 4. Penguen güncellemesi ortalama bir etkiyle sunuldu. Değişikliklerin içeriği belirsizdi ancak bazı göstergeler Penguen 2.0 güncellemesinin sayfa derinliği için daha uygun olduğunu göstermiştir.
Domainlerin Kalabalıklaşması – 21 Mayıs 2013
Google, arama motoru sonuç sayfalarındaki kalabalıklaşma/ çeşitlilik durumunu kontrol etmek için bir güncelleme sundu. Zamanı belirtilmemişti ancak Amerika’da Penguen 2.0’dan hemen önce, diğer ülkelerde ise aynı gün çıkarıldığı düşünüldü.
“Hayalet” – 9 Mayıs 2013
9 Mayıs haftası bir algoritma güncellemesi için birçok rapor sunuldu ve aynı zamanda MozCast tarafından doğrulandı. Güncellemenin içeriği belirsizdi ancak birçok site yoğunluğun ciddi oranda azaldığını bildirdi.
Panda #25 – 14 Mart 2013
Matt Cutts Arama Pazarlama Fuarı’nda (Search Marketing Expo) yeni bir Panda güncellemesini duyurdu ve Panda’nın temel algoritmaya entegre edilmeden önceki son güncelleme olacağını söyledi. Kesin tarih belirtilmemişti ancak MozCast verilerine göre 3/13-3/14’tü.
Panda #24 – 22 Ocak 2013
Google 2013 yılının ilk resmi güncellemesini duyurdu ve sorguların (query) %1.2’sinin güncellemeye takıldığını belirtti. Bu güncelleme 17-18 Ocak tarihleri arasında konuşulan ve Google’ın onaylamadığı güncellemeyle alakalı gibi durmuyordu.
Sayfa Düzeni #3 — 6 Şubat 2014
Google, "Top Heavy" olarak da bilinen sayfa düzeni algoritmasını "yeniledi". İlk olarak Ocak 2012'de yenilenen sayfa düzeni algoritması manşetlerinde aşırı reklam kullanan siteleri cezalandırmaktadır.
Kaynak ; http://www.seohocasi.com/google-algoritma-guncellemeleri/
Google Sürekli Güncellemeler Yapıyor. Sıralama Faktöründe Backlinkler önemli.
YanıtlaSilhttps://www.nanomedya.com.tr
escort beylikduzu
YanıtlaSilescort atakoy